جنس سفره یکبار مصرف

بهترین جنس سفره یکبار مصرف چیست؟

در حال حاضر بهترین جنس سفره یکبار مصرف شامل پلیمر، کاغذ و OPP می باشد که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند. در اغلب کشورها از جمله ایران، در هنگام سرو غذا به جای از میز، از سفره استفاده می کنند. سفره ها می توانند از متریال مختلفی همچون حصیر، پارچه، چرم، پلاستیک و … نیز ساخته شود. در این مطلب تصمیم گرفتیم علاوه بر معرفی بهترین جنس سفره یکبار مصرف ، به ویژگی های هر کدام نیز اشاره کنیم.

سفره یکبار مصرف

بهتر است قبل از آنکه به بهترین جنس سفره یکبار مصرف اشاره کنیم به این موضوع بپردازیم که در سال های گذشته استفاده از سفره یکبار مصرف متداول نبود. اغلب خانواده ها در هنگام سرو غذا از سفره هایی استفاده می کردند که قابل شستشو بودند و نیاز به تمیز کردن داشتند. به مرور زمان سفره هایی تولید شدند که یکبار مصرف بودند و نیازی به تمیز کردن آن ها بعد از هر وعده غذایی نبود. این امر باعث می شد که افراد در زمان خود صرفه جویی کنند.

ناگفته نماند که استفاده از این سفره ها نقش مهمی در رعایت بهداشت دارد. زیرا در سفره های قدیمی احتمال باقی ماندن مواد غذایی و تجمع باکتری وجود داشت. اگر این روزها به قصد خرید بهترین جنس سفره یکبار مصرف به بازار رفته باشید با طیف وسیعی از طرح ها، رنگ ها، متراژها و متریال مواجه شده اید که قطعا انتخاب را برای شما دشوار کرده است. با مطالعه این مطلب به خوبی با انواع جنس ها آشنا خواهید شد و می توانید یک انتخاب ایده آل داشته باشید.

آروین پلاست بزرگترین تولید کننده و عرضه کننده ی کیسه زباله رولی با کیفیت بالا

نحوه تولید سفره یکبار مصرف

سفره های یکبار مصرف از مواد پلیمری یا پلی اتیلن ساخته شده اند که از مهم ترین ویژگی های آن ها وزن پایین، قیمت ارزان و … می باشد. اگر قصد دارید این سفره ها را در گردش و پیک نیک با خود همراه کنید نیازی نیست به سراغ خرید بهترین جنس آن بروید. بلکه جنس های معمولی نیز می توانند پاسخگوی نیاز شما باشند. اما اگر تمایل دارید از آن ها برای پذیرایی و سرو غذای مهمان کمک بگیرید باید بهترین جنس سفره یکبار مصرف را انتخاب کنید. امروزه تولید سفره های مجلسی باب شده و خانم های خانه دار زیباترین آن ها را برای خانواده و مهمانان خود انتخاب می کنند.

در مواد پلیمری بکار رفته در سفره یکبار مصرف، مواد نفتی نیز وجود دارند. این مواد با سایر متریال ترکیب می شوند و با طی کردن فرآیندی خاص، به سفره یکبار مصرف تبدیل می شوند. پلیمر یا پل اتیلن از جنس گرانول است که بعد از ترکیب با کربن، محصول مورد نظر را به وجود می آورد. اگر تاکنون از سفره های یکبار مصرف استفاده کرده باشید به خوبی می دانید که دارای طرح ها و رنگ های متنوع هستند. ایجاد طرح بر روی این محصول با استفاده از مستربچ ( دانه های رنگی ) انجام می شود. این شیوه از طرح زنی مخصوص چاپ نایلون است که می توان از آن برای چاپ بر روی نایلکس رکابی نیز استفاده کرد.

انواع جنس سفره یکبار مصرف

پلیمری

در حال حاضر پرکاربردترین سفره های یکبار مصرف از پلیمر ساخته می شوند که در طرح ها و ضخامت های مختلف در بازار به فروش می رسند. با استفاده از این محصول می توان سفره های یکبار مصرف را در دو نوع نازک و ضخیم تولید کرد.

بهترین جنس سفره یکبار مصرف چیست

کاغذی

بسیاری از افراد معتقد هستند که بهترین جنس سفره یکبار مصرف ، کاغذی است. زیرا هیچ گونه ماده و متریال نفتی در آن بکار نرفته است و کاملا بهداشتی می باشد. جنس این سفره ها شباهت زیادی به سفره های قدیمی دارند و ضخیم هستند. لایه تشکیل دهنده آن ها از متریال دستمال کاغذی و یک لایه پلی‌اتیلن است. ( میزان مواد نفتی در تولید این سفره ها بسیار کم است. ) تنوع سفره های کاغذی بسیار زیاد است و یکی از مهم ترین ویژگی های آن، عدم عبور مایعات است.

OPP

سفره های OPP به تازگی تولید و روانه بازار شده اند و از نظر شکل ظاهری، شباهت زیادی به سفره های پلی اتیلنی دارند. اما شفاف اند و به دلیل ویژگی های خاص، می توان آن ها را جزو سفره های مجلسی دانست. شفافیت در کنار استفاده از طرح ها و نقوش زیبا، جذابیت آن ها را چند برابر کرده است.

بهترین جنس سفره یکبار مصرف

انواع سفره های یکبار مصرف بر اساس کاربرد

پلاستیکی

پس از آنکه با بهترین جنس سفره یکبار مصرف آشنا شدیم نوبت به این می رسد که ویژگی هر کدام از جنس ها را مورد بررسی قرار دهیم. سفره های پلاستیکی علی رغم پرکاربرد بودنشان، ضرر زیادی برای محیط زیست دارند و بهتر است که استفاده از آن ها را به حداقل برسانیم. وجود پلی اتیلن در ساختار آن ها، از عبور مایعات جلوگیری نمی کند و به راحتی مایعات را به لایه های زیرین منتقل می کند.

شفاف

سفره های شفاف مقاومت زیادی دارند و کم حجم هستند. این سفره ها برای مسافرت و گردش گزینه مناسبی است و می توانید نوع ساده یا چاپ دار آن را انتخاب کنید.

مجلسی

قطعا از بهترین جنس سفره یکبار مصرف برای تولید سفره های مجلسی استفاده می کنند. این سفره ها علاوه بر زیبایی، از ضخامت بسیار مناسبی نیز برخوردارند. قیمت آن ها مقرون به صرفه است و افراد می توانند با اختصاص بودجه مناسبی به آن ها، خرید را انجام دهند. در حال حاضر برندهای متعددی در زمینه تولید انواع سفره های یکبار مصرف فعالیت می کنند. برای آنکه خیالتان از بابت بهداشتی بودن آن ها راحت شود باید به سراغ برندی بروید که استانداردهای لازم را رعایت می کند.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *