استحکام کیسه های پلاستیکی

هر چه استحکام کیسه های پلاستیکی بیشتر باشد علاوه بر سهولت در حمل و نقل مواد، شاهد محافظت از محتویات آن نیز خواهیم بود. استحکام کیسه های پلاستیکی با روش های مختلفی از جمله متریال باکیفیت، فناوری تولید و افزودن تقویت کننده ها افزایش پیدا می کند. در این مطلب شما را با اهمیت مقاومت این کیسه ها و روش های بهبود آن آشنا خواهیم کرد.

استحکام کیسه پلاستیکی

اهمیت استحکام کیسه های پلاستیکی

استحکام کیسه های پلاستیکی جزو ویژگی های فیزیکی آن به شمار می رود و تاثیر بسیار مستقیمی بر عملکرد آن خواهد داشت. حتما تاکنون برای شما پیش آمده که اقدام به خرید میوه یا وسایل سنگین کرده اید اما فروشنده آن ها را در کیسه های نه چندان مقاوم قرار داده است. قطعا در این شرایط با مشکلاتی از جمله پارگی و دشواری در حمل مواجه شده اید. هیچ فرقی نمی کند که شما قصد استفاده از نایلکس رکابی را دارید یا کیسه زباله رولی، کیسه فریزر و … ! بلکه مقاوم بودن آن ها اهمیت زیادی دارد که در ادامه به چند مورد اشاره می کنیم.

سهولت در حمل و نقل

بدون شک کیسه های پلاستیکی وسیله ای برای حمل و جابجایی مواد محسوب می شوند. اگر مواد مورد نظر درون کیسه های ضعیف قرار بگیرند در طول حمل، دچار پارگی، خرابی محتویات و … خواهند شد. خصوصا اگر در طول حمل با سطوح تیز برخورد داشته باشند.

افزایش عمر مفید

کیسه هایی که از نظر استحکام در جایگاه قابل قبولی قرار دارند عمر مفید بیشتری دارند و شما می توانید چندین بار از آن ها استفاده کنید. از آنجایی که سلامتی محیط زیست یک امر جدی تلقی می شود و زباله های پلاستیکی تهدیدی جدی برای آن به شمار می رود استفاده از کیسه های محکم و قابل استفاده مجدد، گامی بلند در راستای حفظ محیط زیست خواهد بود. اما کیسه های نازک و ضعیف نه تنها کاربرد زیادی برای شما نخواهند داشت بلکه آسیب زیادی به اکوسیستم وارد می کنند.

محافظت از محتویات

از دیگر مزایای استحکام کیسه های پلاستیکی می توان به محافظت از محتویات آن اشاره کرد. هنگامی که کیسه از مقاومت کافی در برابر عوامل مخرب بیرونی برخوردار باشد میزان نفوذ میکروب ها و آلودگی ها به درون آن کاهش پیدا می کند و شما می توانید شاهد سالم ماندن آن ها در طول زمان باشید.

مصارف متعدد

کیسه های محکم برای مصارف متعدد مورد استفاده قرار می گیرند. این مصارف شامل ذخیره سازی مواد غذایی، حمل وسایل، بسته بندی و … می باشند. نایلکس رکابی یکی از پرکاربردترین کیسه های پلاستیکی به شمار می روند که در تمام فروشگاه ها و مغازه ها در اختیار خریداران قرار می گیرند. بسیاری از فروشگاه ها از چاپ های تبلیغاتی بر روی آن ها استفاده می کنند.

استحکام کیسه

مقرون به صرفه بودن

هنگامی که از کیسه های محکم استفاده می کنید در هزینه های خود صرفه جویی خواهید کرد. زیرا امکان استفاده چندباره آن ها وجود دارد و ضایعات ناشی از آن ها به حداقل می رسد.

روش های افزایش استحکام کیسه های پلاستیکی

استفاده از متریال درجه یک

مهم ترین شرط افزایش استحکام کیسه پلاستیکی استفاده از مواد درجه یک است. مهم ترین متریال بکار رفته در ساخت کیسه های پلاستیکی، پلی اتیلن با چگالی بالاست. این ماده که به نام اختصاری HDPE شناخته می شود قادر است استحکام کیسه پلاستیکی را تضمین کند. اما توجه داشته باشید که هر کدام از کیسه ها دارای ظرفیت مشخصی هستند و قادرند وزن خاصی را تحمل کنند. توصیه می کنیم از محتویات سنگین و بیش از ظرفیت کیسه استفاده نکنید. از دیگر متریال بکار رفته در کیسه های پلاستیکی PP یا پلی پروپیلن می باشد.

افزودنی ها

به منظور افزایش استحکام مکانیکی کیسه های پلاستیکی از افزودنی ها یا تقویت کننده هایی مانند الیاف شیشه، الیاف گیاهی، مواد آرماتور و … استفاده می شود. این مواد افزودنی توسط برندهای گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند.

ساختار مولکولی

در تولید کیسه های پلاستیکی فرآیندهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد که می توان به ساختار مولکولی اشاره کرد. در ساختار مولکولی اقدام به مهندسی مولکولی، شبکه سازی یا افزودن کرسیسیلر می شود.

ضخامت

ضخامت از دیگر روش های افزایش استحکام کیسه های پلاستیکی می باشد. معمولا کیسه هایی با ابعاد بزرگ تر، ضخیم تر هستند تا بتوانند وزن بیشتری را تحمل کنند. توجه داشته باشید که افزایش یا کاهش ضخامت دارای استانداردهایی است که نمی تواند از آن تجاوز کرد.

استحکام کیسه های پلاستیکی

دوخت محکم

از تجهیزات و ماشین آلات مختلفی برای دوخت کیسه های پلاستیکی استفاده می شود. اگر ماشین آلات بتوانند بهترین نوع دوخت را انجام دهند قطعا از پارگی کیسه ها در طول زمان جلوگیری خواهد شد.

کنترل کیفیت

در تمام کارخانجات و واحدهای تولیدی از جمله کارخانجات تولید کیسه های پلاستیکی، از کنترل کیفی استفاده می شود. در این مرحله تست هایی بر روی محصولات انجام می شود که کیفیت آن ها را به اثبات می رساند. این تست ها غیرمخرب هستند و صرفا در راستای تشخیص استانداردهای موجود با استانداردهای الزامی مورد استفاده قرار می گیرد.

به عنوان کلام آخر باید ذکر کنیم که میزان استحکام کیسه های پلاستیکی بر اساس توانمندی های تولیدکننده، ماشین آلات، تجهیزات و دانش مهندسین تعیین می شود. تست هایی که به منظور کنترل کیفی بر روی محصولات انجام می شود نشان دهنده مرغوب بودن یا نبودن محصول خواهد بود. پیشنهاد می کنیم خرید خود را از برندهای معتبر و شناخته شده انجام دهید. خصوصا اگر قصد نگهداری مواد غذایی و خوراکی را درون کیسه های پلاستیکی دارید.

5/5 - (1 امتیاز)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *