انواع کیسه زباله رولی

با بهترین کیفیت و کمترین هزینه

مدیریت پسماند زباله و محصولات مصرفی یکی از مسائل مهم روز دنیاست. هر قشر و صنفی دائماً در حال تولید روزانه زباله در منزل ، محل کار و … می باشد پس برای حفظ بهداشت و رعایت تمیزی در محیط اطراف استفاده از کیسه زباله اجتناب ناپذیر است. آروین پلاست ، بزرگترین تولید کننده ی عمده و خرده ی کیسه زباله رولی در طرح ها و رنگ های متنوع با نازل ترین قیمت و بهترین کیفیت در خدمت شما مشتریان عزیز می باشد.

کیسه زباله رولی

تولید انواع کیسه زباله رولی

انواع کیسه زباله رولی
تولید کیسه زباله رولی
کیسه زباله رولی رنگی
کیسه زباله رولی مشکی

آروین پلاست بزرگترین تولید کننده و عرضه کننده ی کیسه زباله رولی با کیفیت بالا

ویژگی های کیسه زباله رولی

کیسه زباله از محصولاتی است که همیشه در منازل ، محیط های اداری و صنعتی در دسترس می باشد و استفاده بسیار زیادی دارد.
پس بنابراین باید با در نظر گرفتن همه ی استاندارد های موجود و پشت سر گذاشتن آزمایش های مختلف کنترل کیفیت ، محصولی تولید و به بازار مصرف عرضه می شود که رضایت مشتری از محصول مهمترین مساله می باشد.
شرکت آروین پلاست مجموعه ای تمام و کمال از انواع کیسه های زباله با کیفیت بالا برای مصارف مختلف از جمله سنگین و سبک و جمع آوری زباله های ادارات ، بیمارستان ها ، منازل ، صنعتی و عمومی در ابعاد و رنگ های متفاوت عرضه می نماید .

خرید کیسه زباله رولی

انواع کیسه زباله

دنیای اطراف ما و محصولاتی که در حال تولید هستند به سمت مصرف آسان تر پیش می روند ، در خصوص محصولات پلی اتیلنی مثل کیسه زباله هم دقیقا این موضوع صدق می کند. که در ادامه به توضیحات بیشتری خواهیم پرداخت.

کیسه زباله رولی

 این محصول به صورت رولی تولید و عرضه می شود و از یک طرف دوخت خورده و از طرف دیگر دارای پرفراژ است ، پرفراژ  کمک می کند تا بدون نیاز به هیچ وسیله ای و تنها با دست کیسه زباله به راحتی جدا شود.

کیسه زباله های رولی

کیسه زباله فله ای

برای تولید کیسه زباله فله ای دیگر خبری از رول کردن کیسه زباله نیست و در خط تولید این نوع کیسه زباله پس از دوخت برش خورده و به صورت فله ای به بازار عرضه می شود.

کیسه زباله فله ای

دو ویژگی مهم در تولید کیسه زباله

دوخت مقاوم

در شرایطی که کیسه زباله رولی دوخت مقاوم یا دوخت های چند لایه نداشته باشد قابلیت این را ندارد که وزن های بالا را تحمل کند ، و یکی از بزرگترین مشکلات کیسه زباله پاره شدن دوخت آن می باشد.

ضخامت مناسب

باید دقت داشت که با توجه به ابعاد و سایز کیسه های زباله و مقدار وزنی که برای آن مد نظر است برای حمل بار ضخامت مناسبی در نظر گرفته شود تا به سهولت پاره و خراب نشود.

دلایل و کاربردهای کیسه زباله

استفاده از کیسه زباله رولی برای مدیریت پسماندها، امری مهم و ضروری می باشد. استفاده از این کیسه‌ها، همه روزه و در هر مکانی یک نیاز است زیرا ما دائماً در حال تولید زباله به نحوه ی گوناگونی هستیم و موظف هستیم برای حفظ بهداشت محیط زندگی‌، از کیسه‌هایی برای نگهداری از زباله‌ها استفاده کنیم.

چگونه کیسه زباله مرغوب را تشخیص دهیم؟

مواد

کیسه های زباله تقریبا همیشه از پلی اتیلن ساخته می شوند. پلی اتیلن نوعی پلاستیک است که به دلیل مقاوم بودنش در برابر پارگی نیز شناخته می شود. پلی اتیلن با چگالی کم از کیفیت انعطاف بیشتری برخوردار است.

حجم / ظرفیت

شما باید کیسه زباله را اندازه ی مناسب سطل انتخاب کنید. برای سطل آشغال آشپزخانه باید از کیسه های زباله 13 گالنی استفاده کنید و سطل های زباله اتاق خواب و اداری معمولا 7 تا 10 گالن هستند.

ضخامت

ضخامت یک کیسه زباله بر حسب میل اندازه گیری می شود. یک میل معادل یک هزارم اینچ می باشد. هرچه کیسه زباله ضخیم تر باشد، کمتر در معرض پارگی و سوراخ شدن قرار می گیرد.

انعطاف پذیری

کیسه های زباله دارای کشش باعث می شوند که باعث منبسط شدن پلاستیک می شود تا زباله های بیشتری را بتواند در خود جای دهد. کیسه های انعطاف پذیر از سرریز شدن زباله جلوگیری می کند.

کنترل بو

بسیاری از کیسه های زباله رایحه های تازه ای را به وجود می آورند که بوها را از بین می برد.  برخی از کیسه ها دارای مواد شیمیایی هستند از جمله اسطوخودوس، مرکبات و وانیل که بو را از بین می برند.

تولید کیسه زباله رولی رنگی

اگر رنگ مشکی کیسه زباله رولی را نمی پسندید و می خواهید تنوع دهید میتوانید از کیسه زباله رنگی استفاده کنید. آروین پلاست قادر به تولید انواع کیسه زباله در تمام رنگبندی ها می باشد که تمامی امور چاپ نیز با بالاترین کیفیت را انجام میدهد.

برای سفارش انواع کیسه زباله رنگی می توانید با ما در ارتباط باشید.

تولید کیسه زباله رولی رنگی

رولی پرفراژ

به سوراخ هایی که روی رول ها جاسازی می شود برای جدا سازی نایلون از یکدیگر ، پرفراژ می گویند. یکی از اصلی ترین نیاز های تولید هر گونه نایلونی به صورت رولی پرفراژ آن می باشد که به راحتی با دست جدا می شود به همین علت تمام پلاستیک های رولی به صورت پرفراژ دار نیز تولید می شود.

مهمترین نکات انتخاب کیسه زباله رولی

در این بخش به مهمترین نکات انتخاب کیسه زباله رولی می پردازیم که برای انتخاب کیسه زباله بسیار حائز اهمیت هستند. کیسه زباله رولی که به آن آستر سطل زباله هم گفته‌می شود، برای نگهداری و حمل زباله‌ها استفاده می شود. کیسه‌های زباله یکی از مهمترین ملزومات در خانه، اداره یا هر مرکز صنعتی است که سطل زباله در گوشه و کنار آن نصب شده است.

در تاسیسات صنعتی، سطل های زباله در اندازه های مختلف وجود دارند، که می توانند انواع مختلفی از زباله ها را در خود جای دهند و برای همین مانند هر کیسه پلاستیکی دیگری، کیسه زباله نیز در اندازه های متفاوتی موجود می باشد. به دلیل گوناگونی در اندازه، ساخت و استفاده از آنها، انتخاب گزینه مناسب برای مطابقت با نیازهای برنامه شما مهم می باشد.

اگرچه ممکن است  انتخاب کیسه زباله رولی  آسان به نظر برسد، اما مواردی خاص وجود دارد که باید در نظر گرفته شود. این پست اطلاعاتی در مورد نحوه انتخاب کیسه زباله مناسب برای محل خود و چند نکته جالب در مورد آنها ارائه می دهد. مجموعه‌ی آروین پلاست با رعایت اصول  بهداشتی و استاندارد های بین المللی  می توانید بهترین انتخاب را در کیسه زباله رولی داشته باشید.

آروین پلاست تنها به یک محصول اکتفا نکرده است و با عرضه  نایلکس رکابی و سفره یکبار مصرف  با کیفیت سهم ویژه ای در سبد خرید هم وطنان نیز دارد.

نکات انتخاب کیسه زباله رولی

نکاتی برای انتخاب کیسه زباله مناسب

کیسه های زباله با مشخصات متفاوتی همچون اندازه، رنگ و ضخامت موجود می باشند. بنابراین، انتخاب ممکن است کمی با مشکل مواجه شود. نکات زیر مهمترین نکات انتخاب کیسه زباله رولی که انتخاب را برای شما سهل و آسان می کند و به شما این امکان را می دهد که انتخاب درستی داشته باشید.

اندازه سطل زباله:

این مهم ترین نکته ای است که باید به آن توجه کرد. شما باید کیسه ای بخرید که به سهولت با سطل زباله شما تطابق داشته باشد. اگر نمی توانید کیسه زباله را در اندازه های دقیق پیدا کنید، همیشه بهتر است یک کیسه بزرگتر بخرید. روکش های سطل زباله بر اساس طول، عرض و همچنین ظرفیت حمل وزن آنها متمایز می شوند. اندازه های نشان داده‌شده را در دو عدد خواهید یافت – یکی عرض و دیگری طول.کیسه باید حداقل ۴ اینچ از طرفین سطل آویزان شود. برای پیدا کردن آستر سطل زباله با اندازه مناسب، باید چهار طرف سطل مستطیلی را اندازه بگیرید. اگر از قوطی گرد استفاده می کنید، همیشه قطر آن را اندازه گرفته و در ۳٫۱۴ ضرب کنید.

نوع زباله ای که باید جمع آوری شود:

زباله هر چیزی است که دور ریختنی باشد. انتخاب کیسه زباله رولی به نوع زباله ای که در آن قرار می گیرد نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر جایی که هستید، اجسام تیز مانند چوب یا شیشه، نخاله های ساختمانی یا مواردی با شکل نامنظم تولید می کند، همیشه توصیه می شود از آسترهای سطل زباله LDPE استفاده کنید. با این حال، اگر مرکز شما ضایعات کاغذ زیادی مانند دستمال کاغذی یا کاغذ خرد شده تولید می کند، همیشه بهتر است که از آسترهای سطل زباله HDPE استفاده کنید. کیسه های سطل زباله LDPE برای آشپزخانه های تجاری، سایت های ساختمانی، گاراژها و حیاط ها بسیار مناسب هستند.

رنگ:

کیسه های سطل زباله در رنگ های مختلف از جمله سفید و مشکی موجود می باشد. اکثر کیسه‌های مشکی از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند و همین امر موجب مقرون به صرفه بودن آنها می باشد. کیسه‌های مشکی کمک می‌کنند تا زباله‌ها مجزا بماند و می‌توانند با انواع سطل ها تطابق داشته باشند. با این حال، کیسه‌های زباله سفید می‌توانند با انواع محیط‌های اطراف ترکیب شوند و اگر می‌خواهید زباله‌های خود را به صورت مجزا نگه دارید، ممکن است که انتخاب درستی نباشد. اگر قصد خرید کیسه زباله ‌رنگی را دارید، از پس ندادن رنگ آن به سطل اطمینان حاصل کنید.

ضخامت:

کیسه های زباله دارای ضخامت های متنوع هستند. اگر سطل شما کوچک است، بهتر است از ضخامت کمتر باشد. اگر سطل شما بزرگ است، بهتر است کیسه زباله با ضخامت بیشتری خریداری کنید. هر چه سطل زباله بزرگ‌تر باشد، زباله‌های بیشتری را در خود جای می‌دهد که نیازمند کیسه‌ای با ضخامت بیشتر و مقاوم تر است.

دوخت:

دوخت انتهایی آن از استحکام بالایی برخوردار باشد، ممکن است برایتان پیش آمده باشد که هنگام جابجایی کیسه‌ی زباله، انتهای کیسه زباله باز شده و محتویات آن بیرون بریزد.

استفاده آسان:

سعی کنید نوعی را انتخاب کنید که گره زدن آن راحت‌ و آسان باشد، ممکن است برخی از آن‌ها به سختی گره بخورد یا پس از گره زدن به سرعت باز شود که چنین جنسی اصلا برای خرید مناسب نمی باشد.

قیمت :

اکثر کیسه زباله‌های با رنگ مشکی، از مواد بازیافتی تولید می‌شوند و از قیمت پایین‌تری نسبت به سایر رنگ‌ها برخوردار است. برای خرید نیازی نیست که حتما از محصولات درجه یک استفاده کنید، درجات ۲ و ۳ آن نیز برای استفاده مناسب بوده و همچنین از لحاظ اقتصادی به صرفه‌ می‌باشد. به صورت فله‌ای و یا بسته‌بندی در بازار موجود می باشد. اگر می‌خواهید خرید مقرون به صرفه‌ ای داشته باشید، انتخاب فله‌ای می‌تواند گزینه‌ی بسیار مناسبی باشد.

جمع بندی

استفاده از کیسه زباله رولی باعث پراکندگی کمتر زباله در سطح شهر می‌شود. همچنین با استفاده از کدبندی رنگ‌ها می‌توانید به سازمان‌های بازیافتی برای تشخیص زباله های درون کیسه کمک کنید. سعی کنید همیشه از برندهایی استفاده کنید که از مواد با کیفیت‌تر استفاده می‌کنند تا متحمل هزینه‌های اضافی نشوید. شرکت آروین پلاست ازجمله شرکت‌های تولیدکننده محصولات و فرآورده‌های پلاستیکی می باشد و برای کمک به انتخاب محصول مناسب و با کیفیت برای مشتریان، اطلاعات کاملی در مورد محصولات خود از جمله نایلکس رکابی ، کیسه زباله رولی و سفره یکبار مصرف و … در اختیار مشتریان قرار می دهد.

بررسی کاربرد‌های کیسه زباله رولی

از جمله مهمترین کاربرد‌های کیسه زباله رولی، جمع‌آوری و نگهداری زباله‌های خانگی در فضایی سرپوشیده و مطمئن است. البته کیسه زباله رولی، کاربرد‌ها و قابلیت‌های بیشتری برای استفاده‌های چندمنظوره دارد. ساده‌ترین و مؤثرترین و اصلی‌ترین کاربرد آن، مدیریت پسماند است. اما این نوع کیسه‌ها به دلیل بافت انعطاف‌پذیر خود کاربرد‌های دیگری نیز پیدا کردند. مثال‌های زیر، نمونه‌هایی از استفاده‌های متداول و مرسوم از کیسه‌های زباله رولی است:
استفاده از کیسه‌های رولی برای بسته‌بندی و جابجایی وسایل سبک، پارچه و برخی ظروف کوچک، به ویژه در هنگام اثاث‌کشی؛
کاربرد به منظور نگهداری از ضایعات کاغذی یا پلاستیکی سبک در انباری‌ها، محیط‌های کارگاهی و صنعتی.
باید گفت یکی از ویژگی‌های سبک زندگی شهری، سرعت بالای آن است. این ویژگی از شهرنشینی، منجر به استفاده زیادی از محصولاتی نظیر سفره یکبار مصرف، نایلکس رکابی و کیسه زباله رولی شده است. از جمله ویژگی‌ها و خصوصیت عمده این نوع محصولات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
«استفاده سریع و آسان»؛
«کاربردهای مختلف در شرایط و موقعیت‌های گوناگون»؛
و «امکان استفاده‌های و مصارف چندمنظوره».
به دلیل همین ویژگی‌ها، طی سال‌های اخیر، استفاده از انواع محصولات یکبار مصرف بسیار متداول شده است.

کاربرد‌های کیسه زباله رولی

کیسه زباله رولی چیست؟

کیسه زباله رولی، محصولی است که از مواد پلیمری، پلی‌اتیلن سبک، پلی‌اتیلن سنگین و الیاف‌های مصنوعی ساخته می‌شود. به دلیل ساختار رولی این محصول، به راحتی قابل بسته‌بندی، استفاده و جداسازی کیسه‌ها از یکدیگر است.
کیسه زباله‌ رولی که از پلی‌اتیلن سنگین (چگالی بالا) تولید می‌شود از دوام، استحکام بالا و قدرت تحمل بار و فشار زیادی برخوردار است. در نقطه مقابل، کیسه‌های زباله رولی که از مواد پلی‌اتیلن سبک (چگالی کم) تولید می‌شوند، عمدتاً دارای ساختار و ظاهری شفاف، سبک و انعطاف‌پذیر هستند و برای تولید کیسه‌های زباله خانگی به کار ‌می‌روند.
کیسه‌های زباله در ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ تولید می‌شوند و به تناسب هر کدام، کاربرد‌های خاص خود را دارند. از جمله کاربردهای کیسه زباله رولی کوچک، می‌توان به مدیریت صحیح و اصولی جمع‌آوری زباله‌های خانگی و پسماند مواد غذایی در محیط آشپزخانه و فضاهای کوچک اشاره کرد. کیسه‌های زباله رولی سایز متوسط و بزرگ، برای گردآوری و جمع‌آوری زباله و پسماند‌های محیط‌های مسکونی، پرجمعیت و پر رفت و آمد کاربرد زیادی دارند.
کیسه زباله رولی در رنگ‌بندی‌های متنوع تولید می‌شود که این رنگ‌بندی، کاربردهای کیسه زباله رولی را در شرایط گوناگون تعریف می‌کند. این شرایط ارتباط زیادی به محیط‌هایی دارد که زباله‌ها و پسماندها را تولید می‌کنند.

بررسی کاربرد‌های کیسه زباله رولی

استفاده از کیسه زباله رولی چه مزایایی دارد؟
از جمله مهمترین مزایای استفاده از کیسه زباله‌ رولی را می‌توان به شرح زیر نام برد:
قابلیت استفاده و کاربرد بسیار سریع و آسان؛
دوام و کارایی بسیار مناسب برای نگهداری طولانی مدت زباله‌ها و پسماندها؛
امکان استفاده از کیسه‌های با ظرفیت‌ها و سایز‌های مختلف در محیط‌های متفاوت؛
سازگاری با سطل‌های زباله کوچک و متوسط موجود در خانه‌ها مراکز و فضاها؛
قابلیت حمل آسان به دلیل وزن سبک؛
قابلیت جداسازی سریع و آسان به دلیل پرفراژهای انتهایی هر کیسه زباله رولی؛
قابلیت تولید در رنگ‌بندی‌های مختلف

کاربردهای کیسه زباله رولی بر اساس رنگ‌بندی‌های آن

کیسه زباله رولی در رنگ‌بندی‌های متنوع تولید می‌شود. این رنگ‌بندی، وجه تمایزی برای استفاده و کاربرد آن‌ها در موقعیت‌های گوناگون است.
کیسه زباله مشکی: استفاده از این نوع کیسه زباله بسیار متداول است و بیشتر برای جمع‌آوری زباله‌های سطح خیابان  و پیاده‌روها کاربرد دارد.
کیسه زباله سفید: از این نوع کیسه برای گردآوری پسماندهای خطرناک بیمارستانی و زباله‌های درمانگاهی استفاده می‌شود.
کیسه زباله آبی: این نوع کیسه زباله برای گردآوری پسماندهایی که قابلیت بازیافتی دارند، استفاده می‌شود.
کیسه زباله زرد: این کیسه‌ها برای حمل و نگهداری از زباله‌های خطرناک شیمیایی، بیمارستانی، سمی و عفونی استفاده می‌شود.
کیسه زباله قرمز: این نوع کیسه نیز کاربرد وسیعی در مراکز بیمارستانی دارد و برای گردآوری زباله بیولوژیکی، عفونی و آزمایشگاهی کاربرد دارد.
کیسه زباله سبز: برای جمع‌آوری پسماندهای مواد غذایی و خوراکی کاربرد زیادی دارد.

طلایی ترین نکات در تولید کیسه زباله رولی چیست؟

کیسه زباله، کیسه یکبار مصرف است که برای نگهداری زباله های جامد استفاده می شود. چنین کیسه هایی برای پوشاندن داخل ظروف زباله مفید هستند تا از پوشیده شدن داخل ظرف با مواد زائد جلوگیری شود. اکثر کیسه‌ها امروزه از پلاستیک ساخته می‌شوند و معمولاً سیاه، سفید یا سبز رنگ هستند. یکی از انواع این نوع کیسه ها، کیسه زباله رولی است که در این بحث به آن پرداخته می شود. دنیای امروز به سمت یکبارمصرف ها می رود مواردی همانند کیسه زباله رولی، سفره یکبار مصرف و نایلکس رکابی.

کیسه  زباله رولی روشی پرکاربرد، راحت و بهداشتی برای حمل زباله است. کیسه های زباله پلاستیکی از نوع رولی نسبتاً سبک هستند و به ویژه برای زباله های خشک یا مرطوب مفید هستند، مشخص است که در مورد زباله های مواد غذایی نیز می توان از کیسه زباله رولی استفاده کرد، همچنین بسته بندی این نوع کیسه ها نیز برای به حداقل رساندن بو مفید هستند. کیسه های پلاستیکی رولی اغلب برای پوشاندن زباله ها یا سطل زباله استفاده می شود. این کار برای جلوگیری از تماس ظرف با زباله، انجام می گیرد. پس از پر شدن کیسه در سطل ، کیسه را می توان از لبه های آن بیرون کشید و با حداقل تماس با مواد زائد کاملا ببندید.

انواع محبوب کیسه زباله رولی

1- کیسه های زباله مهر و موم شده ستاره ای رول

نوع ستاره ای رایج ترین نوع امروزی این کیسه ها است. کیسه مهر و موم شده ستاره ای که بدون ضخامت ایجاد شده و در یک نقطه مهر و موم شده است، عملاً ضد نشت است و می تواند زباله های بسیار سنگین یا مرطوب را در خود جای دهد. طراحی منحصر به فرد این نوع کیسه ها همچنین به آن اجازه می دهد تا به راحتی با هر اندازه سطل زباله مطابقت داشته باشد.

2- کیسه های زباله رولی تا شونده

کیسه تاشو C یکی از محبوب ترین کیسه های پلاستیکی در جهان و ایران می باشد که این نوع کیسه زباله بسیار مقرون به صرفه، بادوام و راحت هستند. هر کیسه برای صرفه جویی در فضا تا می شود و رول می شود. به طور معمول، ما این رول ها را بدون هسته و سوراخ دار طراحی می کنیم تا به راحتی در هنگام استفاده پاره شوند.

3- کیسه های زباله رولی S-cut

کیسه زباله سوراخ دار S یک کیسه زباله که أسان بسته می شود. این نوع برای جمع آوری زباله بسیار راحت است و به طور گسترده در خانه، انبار، سوپرمارکت، مدرسه، هتل، رستوران، خواربار فروشی و … استفاده می شود. مواد ساخت آنها از پلی اتیلن است و بنابراین کیسه های زباله سوراخ دار S بر اساس نیاز شما می توانند یکبار مصرف، قابل بازیافت یا زیست تخریب پذیر باشند.

انواع رنگبندی کیسه زباله رولی:

کیسه زباله رولی مشخصا در انواع رنگ تولید می شود و اما همه مردم دارای این تفکر هستند که این نوع کیسه ها تنها دارای رنگ مشکی هستند اما رنگبندی کیسه زباله رولی نشان می دهد که چه زباله ای را در کدام کیسه رنگی بریزید. البته این فرهنگ برای کشورهای پیشرفته است، اما باید در ایران نیز این نوع فرهنگ در بین مردم رواج پیدا کند تا زباله ها بهتر تفکیک شوند.

کیسه رولی سیاه رنگ:

کیسه زباله رولی سیاه معمول ترین نوع از کیسه‌های زباله است که برای انواع زباله‌ها کاربرد دارد. در این نوع رنگ که به ان کیسه زباله لندنی نیز می گویند کیسه ها مشکی بیشتر برای دفن زباله ها مورد استفاده قرار می گیرند و بیشتر در مکان هایی مانند استخرها و فروشگاه های بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

کیسه زباله شفاف

این نوع کیسه زباله که از نوع رولی است بیشتر برای کاغذ و مقوا استفاده می شود. شفاف بودن این نوع کیسه ها برای این است که زباله ها نشان داده شوند. بنابراین کار نیروهای شهرداری آسان‌تر خواهد شد. رنگ های دیگر کیسه‌های زباله سفید اغلب برای دور انداختن زباله‌های سرویس بهداشتی و آشپزخانه استفاده می‌شوند. کیسه زباله آبی، کیسه زباله رولی آبی زمانی استفاده می‌شود که زباله قابل بازیافت باشد. در این کیسه‌ها معمولا فلز، شیشه و پلاستیک انداخته می‌شود و از کیسه زباله زرد باید برای زباله‌هایی استفاده کرد که نیاز است با احتیاط حمل شوند. کیسه زباله قرمز، از کیسه زباله رولی قرمز نیز بیشتر در مراکز درمانی استفاده می‌شود که پسماندهای پزشکی را دفع می‌کنند. کیسه زباله ها رنگ سبز نیز بیشتر برای طبیعت مورد استفاده قرار می گیرند.

در کل کیسه ها چه کیسه زباله باشد و یا اینکه نایلکس رکابی، سفره یکبار مصرف همگی باعث می شوند که زندگی انسان ها راحتتر و تمیز تر شود و شهرها نیز تمیز تر می مانند.

کیسه زباله رولی چه تفاوتی با کیسه زباله معمولی دارد؟

تفاوت کیسه زباله رولی و معمولی چیست؟ مهم ترین تفاوت آن ها در نوع برش و پرفراژ می باشد. در کیسه زباله های رولی، شاهد وجود پرفراز برای سهولت در جداسازی قطعات کیسه هستیم. اما در کیسه زباله های معمولی، بلافاصله بعد از دوخت، برش زده می شود. این نوع از کیسه ها به نام کیسه زباله فله نیز شناخته می شوند.

تفاوت کیسه زباله رولی و معمولی

تفاوت کیسه زباله رولی و معمولی

قبل از آنکه به تفاوت کیسه زباله رولی و معمولی بپردازیم به یک موضوع مهم در خصوص پسماندهای شهری اشاره خواهیم کرد. در حال حاضر مدیریت پسماندها به یکی از مسائل مهم در جهان تبدیل شده است. بدون شک تمام اقشار جامعه از جمله مردم عادی، کارمندان و … در حال تولید زباله هستند. برای جمع آوری این زباله ها از کیسه زباله استفاده می شود. این کیسه ها در مدل های مختلف شامل رولی و فله ای در بازار وجود دارند که در رنگ های متنوع تولید می شوند.

در روند تولید کیسه زباله از استانداردهای مختلفی استفاده می شود. زیرا محصولی که ساخته می شود باید دارای کمترین آسیب و ضرر برای مصرف کننده باشد. پلی اتیلن به عنوان مهم ترین ماده اولیه در تولید کیسه زباله رولی، سفره یکبار مصرف، نایلکس رکابی و … محسوب می شود. پلی اتیلن نوعی از پلیمر به شمار می رود که دارای دو نوع سبک و سنگین است.

آروین پلاست بزرگترین تولید کننده و عرضه کننده ی کیسه زباله رولی با کیفیت بالا

کیسه زباله رولی

همان طور که از نام این محصول پیداست به شکل رولی تهیه و تولید می شود. تمام قطعات این رول، از یک طرف دارای دوخت و از طرف دیگر دارای پرفراژ است. وجود پرفراژ کمک می کند تا افراد بدون نیاز به هیچ وسیله ای اقدام به جداسازی قطعات کند. در حال حاضر میزان فروش کیسه زباله رولی بیشتر از کیسه زباله فله ای است. اما یکی از معایب آن، ضخامت کمتر نسبت به نوع فله ای می باشد.

کیسه زباله معمولی

کیسه زباله معمولی به نام کیسه زباله فله ای نیز معرفی می شوند. در روند تولید این محصول شاهد برش بعد از دوخت هستیم و خبری از رول کردن کیسه ها نیست. ضخامت این کیسه ها بسیار بیشتر از کیسه های رولی است اما نوع مصرف کیسه رولی آسان تر است.

ویژگی های کیسه زباله رولی

پس از آنکه به تفاوت کیسه زباله رولی و معمولی پرداختیم نوبت به این می رسد که به ویژگی های مهم در تولید آن ها اشاره کنیم. دوخت کیسه زباله باید به قدری محکم باشد که قابلیت تحمل وزن بالا را داشته باشد. در غیر این صورت شاهد پاره شدن و بیرون ریختن پسماندها از آن هستیم.

کیسه زباله های بکار رفته در محیط شهری، خانه ها، اماکن و … باید از ضخامت قابل قبولی برخوردار باشند تا به راحتی پاره نشوند. کیسه زباله های مقاوم در صورت تحمل وزن بالا، ممکن است کش بیایند اما به راحتی پاره نمی شوند.

نحوه تشخیص کیسه زباله مرغوب از نامرغوب

مواد اولیه

همان طور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم کیسه زباله و سایر محصولات پلاستیکی از جمله سفره یکبار مصرف و نایلکس رکابی از پلی اتیلن تولید می شوند. پلی اتیلن ها در دو نوع سبک و سنگین وجود دارند که غالبا نوع سبک آن از انعطاف پذیری و شفافیت بالاتری برخوردار است.

ابعاد

کیسه زباله رولی و معمولی در ابعاد و حجم های مختلفی تولید می شوند. بهتر است کیسه زباله را بر اساس ظرفیت سطل انتخاب کنید. از آنجایی که سطل های آشپزخانه از ابعاد بزرگ تری برخوردار هستند از کیسه های 13 گالنی برای آن ها استفاده می شود .اما سطل های اتاق خواب، سرویس بهداشتی و … دارای ظرفیت 7 الی 10 گالن هستند. بهتر است از کیسه های بزرگ برای سطل های کوچک استفاده نکنید.

میزان ضخامت

تفاوت کیسه زباله رولی و معمولی در میزان ضخامت آن است. ضخامت این کیسه ها بر اساس میل اندازه گیری می شود. هر چه ضخامت کیسه بیشتر باشد کمتر در معرض پارگی، سوراخ شدگی و … قرار خواهد گرفت. اگر قصد دارید زباله های سنگین را  در آن قرار دهید توصیه می کنیم از نوع ضخیم آن کمک بگیرید. اما اگر می خواهید کیسه را در سطل زباله اتاق کار، اتاق خواب و سرویس بهداشتی استفاده کنید وزن زباله ها سبک است و می توانید از کیسه های نازک تر نیز کمک بگیرید.

میزان انعطاف پذیری

خلاقیت در تولید حرف نخست را می زند. برخی از تولیدکنندگان با استفاده از خلاقیت خود تغییراتی را در محصول به وجود می آورند که باعث افزایش فروش آن می شود. به طور مثال نوعی از کیسه زباله تولید شده که دارای کشش بیشتری نسبت به کیسه های معمولی است. این امر سبب می شود تا زباله های بیشتری در کیسه جا شوند و از سرازیر شدن زباله ها جلوگیری شود.

دارای رایحه

نوعی از کیسه زباله تولید شده است که معطر می باشد و از انتشار بوی نامطبوع زباله در محیط جلوگیری می کند. این ویژگی علاوه بر کیسه زباله های رولی، در کیسه زباله های معمولی نیز وجود دارد. این رایحه ها شامل وانیال، مرکبات و اسطوخودوس است. میزان فروش این کیسه ها نسبت به کیسه های فاقد رایحه بیشتر است و می توانید آن ها را از فروشگاه های سراسر کشور و یا فروشگاه های اینترنتی تهیه کنید. توصیه می کنیم در هنگام انتخاب کیسه زباله رولی یا معمولی دقت لازم را داشته باشید. برخی از افراد تصور می کنند که انتخاب این محصول بسیار آسان است و کیفیت آن اهمیت چندانی ندارد.

کیسه زباله

صفر تا صد مراحل تولید کیسه زباله

شرکت آروین پلاست با تجارب چندین ساله در زمینه های مختلف از جمله صفر تا صد مراحل تولید کیسه زباله، نایلکس رکابی، سفره یکبار مصرف و کیسه زباله رولی در کنار شما می باشد. درصورتی که آشغال ها از ابتدا به صورت بهداشتی، جداسازی شود؛ دفع و بازیافت آنان به سادگی انجام خواهد شد. برای جمع آوری آشغال از کیسه های آشغال به کارگیری می‌گردد که جزء جدانشدنی زندگی امروز می‌باشد. کیسه های آشغال در اندازه های یکسان و رنگ های متعدد سیاه، سبز، آبی‌رنگ و زرد ساخت‌و‌ساز می‌شوند.

آروین پلاست بزرگترین تولید کننده و عرضه کننده ی محصولات پلاستیکی

مواد مورد نیاز برای تولید کیسه آشغال

از مراحل تولید کیسه زباله نیاز مبرم و ویژه به مواد اولیه با کیفیت می‌باشد. برای ساخت کیسه آشغال از مواد خام و مواد پلیمری استفاد‌ه می شود. که‌این مواد در صنعت های پتروشیمی درون ایران تولید می‌شوند.ماده اصلی در تولید کیسه آشغال پلی اتیلن می‌باشد که بسته به ضخامت و نوع و چند لایه بودن آن از گونه های سنگین وسبک و یا فیلمی و خطی آن به کارگیری می‌شود.
قانون مهم برای تهیه نوع پلیمر به کارگیری این می باشد که نخست ما خصوصیات فرآورده تولیدی خودمان را معلوم کنیم که می خواهیم چه چیزی و با چه ویژگی هایی تولید نمائیم ، آنگاه براساس مخلوط مواد و فرمول مو جود برای این داده ها مبادرت به خرید مواد اولیه می‌کنیم.
دقت داشته باشید که در کیسه آشغال های رنگی با خط تولید کیسه آشغال جهت رنگی کردن فرآورده از مستربچ رنگ به کارگیری می‌گردد. که تعیین رنگ هم بسته به سفارش و یا پروسه کاری، مختلف خواهد بود. لازم به ذکر می باشد که کیسه های آشغال را با مواد اولیه بازیافتی نیز می سازند که‌ این کیسه از نظر کیفیت در مقایسه با کیسه هایی که با مواد اولیه ساخته می‌شوند؛ ضعیف تر می باشند.

امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای تولید کیسه زباله رولی

هر محصولی مستلزم تعدادی دستگاه ها، امکانات و تجهیزات اساسی می باشد تا فرآورده مد نظر تولید گردد. در‌این بین برخی دستگاه ها نیاز است که به همکاری دستگاه های اساسی آمده و فرایند تولید را صورت دهند. در‌این قسمت به معرفی امکانات و تجهیزات لازم برای شروع تولید کیسه زباله از مواد اولیه می‌پردازیم. دستگاه هایی که در‌این قسمت معرفی می‌شوند برای تولید انواع کیسه زباله رولی، نایلون، نایلکس رکابی، دسته دار و بدون دسته، سفره یکبار مصرف و کیسه فریزر به کار گرفته می‌شوند.

دستگاه همزن و یا میکسر

اگر بخواهیم از صفر تا صد مراحل تولید کیسه زباله بگوییم، دستگاه همزن و یا میکسر یکی‌ از مهم ترین دستگاه های موردنیاز در مراحل تولید کیسه زباله و انواع دیگر نایلون می‌باشد.
در برخی سوله های کوچک برای صرفه جویی در مخارج، مبادرت به مخلوط دستی مواد اولیه و گرانول پلیمری می کنند. ولی می بایست توجه داشت که کیفیت مخلوط مواد با دستگاه اختصاصی خیلی بالاتر می باشد. همینطور به هنگام تولید در مقیاس بالا مسلما به کارگیری این دستگاه ضروری خواهد بود.
کارایی دستگاه به شکلی می‌باشد که براساس فرمول ترکیبی، مواد را درون آن ریخته و دستگاه به طور یکنواخت تک تک مواد را ترکیب نموده و برای ارسال به دستگاه تولید کیسه و نایلون آماد‌ه می کند.

کمپرسور و یا پمپ هوا

پمپ هوا دستگاهی می باشد که دارنده مخزنی منحصربه‌فرد برای ذخیره سازی هوای فشرده می‌باشد. از این دستگاه در مراحل تولید کیسه زباله برای جداسازی لایه های کیسه آشغال از هم به کارگیری می‌شود.دستگاه کمپرسور به همراه دستگاه اکسترودر استفاد‌ه می‌شود و با ایجاد باد با پرفشار باعث تولید وضعیت بالنی در کیسه ها گردیده و از چسبیدن آن ها به یکدیگر خودداری می کند. گنجایش این دستگاه در خط ساخت کیسه آشغال می بایست متناسب با مقدار تولید شما باشد. به غیر اینصورت ممکن است دستگاه مدت زمان کم مستهلک و خراب شود.
دست‌کم گنجایش به کارگیری دستگاه های تولید نایلون 150 لیتر می‌باشد.
یکی از مهم ترین مراحل تولید کیسه زباله و اللخصوص کیسه زباله رولی ،دارا بودن دستگاه های با کیفیت می‌باشد تا توان به سرانجام رساندن این محصول برای واحد تولیدی محقق گردد. شرکت آروین پلاست با دارا بودن بهترین و جدید ترین دستگاه های تولیدی در این حوزه از پیشگامان استفاده از دستگاه های مدرن در سطح کشور میباشد که اقدام به عرضه بهترین محصولات مانند کیسه زباله رولی، سفره یکبار مصرف و نایلکس رکابی کرده است .

دستگاه ساخت نایلون رکابی

دستگاه ساخت نایلون رکابی مهم ترین دستگاه به کارگیری در دستگاه تولید کیسه و نایلون است که در واقع یک دستگاه اکسترودری می‌باشد که دارنده پوسته بوده و با دقت به جنس تولیدی نوع پوسته مختلف خواهد بود. کیسه های آشغال با طول مشابه ولی عرض مختلف تولید می گردند. سایزهای معمولی این کیسه ها 80 الی 100 سانتی متر می باشند. ولی بعضی شرکتها، کیسه هایی در ابعاد بزرگتر و با عرض 120 سانتی متری هم می سازند. دستگاه اکسترودر در خط تولید کیسه آشغال به کارگیری می شود و برای شکل دهی مواد پلیمری مصرف شده و منجر به کاهش ضخامت و سطح مقطع آن ها می‌شود. پلیمر ماد‌ه‌ای است که دارنده خواص شکل پذیری بهتر می باشد و به راحتی شکل پوسته را به خود می‌گیرد و به همین خاطر آن‌ها را در تولید گونه های مختلف مواد به کارگیری می کنند. دستگاه تولید کیسه آشغال و یا نایلون، کیسه های آشغال تولیدی را به صورت طاقه رولی با دقت به عرض مد نظر تولید می نماید و به صورت رول گردآوری می کند و این رول برای دوخت و انجام عملیات پرفراژ به بخش بعدی فرستاده می شود.

دستگاه دوخت کیسه آشغال

دستگاه دوخت که در خط ساخت کیسه آشغال به کارگیری می‌شود قادر است برای تولیدات یکسان کارآیی داشته باشد . پیکربندی و ساخت این دستگاه با دقت به اندازه عرض دستگاه تولید رول کیسه آشغال خواهد بود . یعنی عرض این دستگاه برای دوخت کیسه آشغال 80-100 سانتی متر می‌باشد. لازم به ذکر می‌باشد که‌ این دستگاه از الزامات مهم خط ساخت کیسه آشغال می‌باشد و کارایی آن به صورت حرارتی و پرس می باشد. نکته حائز اهمیت در دوخت کیسه های آشغال این است که‌ این عملیات بایستی به صورت محکم و بدون درز باشد تا هرگونه نشت آب آشغال از آن ناممکن شود. در همین راستا بعضی شرکتها از تکنولوژی دوخت ستاره‌ای در کیسه های رولی به کار گیری می نمایند.

دستگاه پرفراژ کیسه آشغال

در ساخت‌و‌ساز کیسه آشغال به صورت رولی مستلزم زدن پرفراژ بر روی کیسه ها می‌باشد. کیسه های آشغال به دو صورت تکی و رولی تولید می‌شوند. کیسه ها تکی مجزا بوده و نیازی به پرفراژ ندارند ولی جدا شدن راحت آن‌ها از هم بایستی عملیات پرفراژ زنی روی این رول ها ایفا گیرد. دستگاه های پرفراژ در دو نوع خودکار و نیمه اتومات مو جود می‌باشند.
کارایی خط تولید کیسه آشغال نیمه اتومات در مقایسه با دستگاه خودکار دارنده سرعت فعالیت بیشتری می‌باشد ولی دستگاه نیمه اتومات برای اجرا عملیات مستلزم اپراتور است. دستگاه های اتومات نیازی به اپراتور ندارند. لازم به ذکر می‌باشد که بعضی از این دستگاه ها به طور چند کاره ساخته می‌شوند که برای به کار گیری در خط تولید سفره یک بار مصرف و کیسه فریزر و یاهم کارآمد هستند.
شرکت آروین پلاست نامی آشنا در حوزه تولید نایلکس رکابی، سفره یکبار مصرف و کیسه زباله رولی می‌باشد که به پشتوانه کیفیت بالای محصولات خود توسط مشتریان عزیز به عنوان واحد تولیدی نمونه برگزیده شد. امیدواریم که از خواندن آن نهایت بهر‌ه را کسب کرد‌ه باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

10 دیدگاه

    • سلام
      این نوع کیسه زباله رولی همان کیسه های رولی هستند که برای اولین بار در شهر لندن مورد استفاده قرار گرفت. دلیل نامگذاری این محصول به همین دلیل می باشد. این کیسه زباله غالبا با رنگ مشکی شناخته می شوند. با این حال امکان تولید آن ها در سایر رنگ ها نیز وجود دارد.

    • سلام
      کیسه های زباله معطر حاوی اسانس هایی هستند که علاوه بر جلوگیری از انتشار بوی نامطبوع زباله، باعث خوشبو شدن محیط نیز می شوند اما کیسه زباله معمولی دارای این ویژگی نیستند.

    • سلام
      پرفراژ باعث می شود کیسه ها به راحتی به دور رول جمع شوند و برگه های آن با پرفراژ و بدون بهم ریختگی به راحتی از یکدیگر جدا شوند که این امر باعث سهولت در استفاده از آن می گردد.

    • سلام
      قیمت کیسه زباله بر اساس نرخ ماده اولیه پتروشیمی در بازار بورس، نوع و میزان مستربچ بکار رفته، میزان و حجم سفارش تعیین می گردد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *